Thursday 18 June 2015

Get Connected With Allah dan Bebas


Sedikit hadiah buat dia yang ingin bebas dan sentiasa mempunyai hubungan dengan langit.
Stay connected.



Ini dia. Aku tahu kita mungkin mempunyai pelbagai hubungan-hubungan rapuh di dunia. Nama juga tanah. Dan sifat tanah itu rapuh. Salah satunya. Jadi moga impian kita di bulan Ramdhan ini adalah mampu membina RELATIONSHIP THAT IS UNSHAKEABLE WITH ALLAH.


Bagaimana? Haruslah menjaga alQuranmu. Wahyu Allah yg diturunkan untuk umat manusia. Sebagai arahan dan juga kasih sayang.

"Allah yang maha pengasih, Yang telah mengajarkan alQuran"
[55:1-2]


Selamat menyambut Ramadan Kareem.

Sedikit sharing untuk satu ayat:

"Apa saja di antara rahmat Allah yang dianugerahkan kepada manusia, maka tidak ada yang dapat menahannya; dan apa sahaja yang ditahanNya maka tidak ada yg sanggup untuk melepaskannya setelah itu. Dan Dialah yg Maha perkasa, Maha Bijaksana"
[35:2]

Tidak perlu takut kepada manusia, takut kehilangan, takut hilang harap pada manusia (basically ini adalah ketakutan seorang Maryam), sebab bila Allah dah buka pintu rahmat, letak lah dalam situasi macam mana pun, kita mampu tersenyum. Buang mindset, rahmat itu hanya sekadar nikmat2. Boleh jadi segala nikmat yg kita punya yg disangka rahmat, tapi dari sisi Allah bukan.

Thus stay connected with Allah. Dambakan rahmatNya sepanjang masa. Dan akan kau dapati segalanya menjadi lapang. Selamat terbang tinggi. Moga hatimu yg terbang tinggi. Tiba masa jasad yg masih di bumi akan menyusul.

No comments:

Post a Comment