Friday 6 March 2015

Kerana Segalanya Dari Dia Terdapat Cinta


"If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It’s everything about Allah.."



Dengan cintanya yg terluka tak terasa pedih. Dengan cintaNya, yg menangis tak kedengaran meraung. Dengan cintaNya, yg payah menjadi mudah. Dengan cintanNya, yg kecil kelihatan besar. Dengan cintaNya benci berubah sayang.



Alangkah indah jika hati seteguh itu. Iman segah itu. Tapi kita manusia, iman kadangkala menaik kadangkala menurun. Kan?



Tapi satu yg aq amati tentang diriku sendiri. Ada sesuatu nilai negatif yg Allah hilangkan dalam diri. Yang dahulunya cukup signifikan dalam diri. CEPAT MELATAH. Cepat marah dengan setiap satu Allah hadirkan dalam hidup. Cepat penat dan tak larat menghadapi amarah2 dalam diri. Cepat menangis bila sekadar dikuis kuis hati.



Tapi dengan AlWadood Allah segalanya kelihatan okey. Walau terkadang hati tercalar luka, masih ada cinta Allah yg x pernah pudar. Cinta Allah yg tak pernah beralih arah, meski kita yg menjauh pergi. Dengan itu, terbina hati yg kuat menangis tapi masih mampu berjalan dan berlari. Atas nama cinta. Bukan lagi kepada manusia, tapi Dia.




"Jangan sesekali engau Muhammad tujukan pandanganmu kepada kenikmatan hidup g telah Kami berikan kepada beberapa golongan di antara mereka......" [15:88]




Belajar melihat cinta Allah bukan dunia. Kerana segalaNya Dari Dia terdapat cinta.

No comments:

Post a Comment